Cover image for Air wars : the fight to reclaim public broadcasting
Title:
Air wars : the fight to reclaim public broadcasting
Author:
Starr, Jerold M., 1941-
Personal Author:
Publication Information:
Boston : Beacon Press, 2000.
Physical Description:
ix, 338 pages ; 24 cm
Language:
English
ISBN:
9780807042106
Format :
Book

Available:*

Library
Call Number
Material Type
Home Location
Status
Central Library HE8700.79.U6 S72 2000 Adult Non-Fiction Central Closed Stacks
Searching...

On Order

Summary

Summary

"Air Wars tells how a grassroots movement of concerned citizens were able to overcome enormous institutional influence in their quest for public accountability." "Jerold Starr exposes the political and commercial pressures that made strange bedfellows of the top officials of public broadcasting, the Democratic Party establishment, Pat Robertson and the Christian Coalition, home-shopping and "infomall" king Lowell "Bud" Paxson, and billionaire right-wing publisher/philanthropist Richard Mellon Scaife." "What began as a bitterly contested local struggle that disturbed the serenity of Mister Rogers' Neighborhood later became front-page national news with revelations of presidential candidate John McCain's influence-peddling scandal on behalf of media mogul Paxson. This was followed by congressional resolutions attacking the FCC's authority to regulate noncommercial educational broadcast licenses. The "Pittsburgh case" promises to be in the news for some time to come." "Far beyond Pittsburgh, Starr looks at how the reform movement has spread to major cities like Chicago, Phoenix, Jacksonville, and San Francisco, where citizen activists have successfully challenged public stations to be more community responsive." "Finally, he outlines an innovative plan for restructuring the public broadcasting service as an independently funded public trust. Joining this vision with a practical strategy, Starr describes the formation of Citizens for Independent Public Broadcasting, a national membership organization with a grassroots approach to putting the public back into public broadcasting."--BOOK JACKET.Title Summary field provided by Blackwell North America, Inc. All Rights Reserved


Author Notes

Jerold M. Starr is founder and executive director of Citizens for Independent Public Broadcasting, an organization established to promote noncommercial broadcasting in the service of the public interest.


Reviews 3

Booklist Review

Starr, an activist for maintaining the independence of public television, recounts how the community won control of the nearly bankrupt public station in Pittsburgh after a bitter struggle with its board and corporate sponsors. WQED began in 1954 on $2 contributions from Pittsburgh residents. It went on to originate the program Mister Rogers' Neighborhood. The station later became embroiled in a power struggle when a prominent board member, seeking to improve the city's image, opened WQED to more corporate sponsorship. Starr recalls the passionate resistance of Pittsburgh residents to that move and uses the incident to examine what he sees as troubling trends in public television: political attacks from conservatives, corporate encroachment, and lack of accountability. Starr also looks at the history of public television in the context of commercial and cable TV and at public stations' value for reflecting diversity and independence. Finally, Starr urges citizen activism and offers suggestions on how to become more involved in overseeing public stations.--Vanessa Bush


Publisher's Weekly Review

At the time of its conception in the early 1950s, public television was designed to provide educational programming independent of government and commercial pressures. But cutbacks in federal funding, unwise and unnecessary reliance on corporate funding, pressure from conservative interest groups and censorious government actions have reduced many public television stations to a flickering vestige of their original promise. In this stirring book, Starr, an activist and award-winning sociologist, provides a rigorous analysis of the U.S. media and the decline of public television, as well as a step-by-step handbook for community activists who wish to reclaim local television and radio stations. Arguing that public television is needed more than ever in this era of corporate consolidation--when "[fewer] than 10 corporations control more than half of all communications enterprises: CDs, books, newspapers, magazines, radio, television, and motion pictures"--Starr recounts his own community's successful efforts to take back control of Pittsburgh's WQED, one of the first and most respected public television stations. With the drive and energy of "true life" Hollywood expos‚s like The Insider, Starr chillingly details how government officials have targeted public television (for example, President Nixon declared war on public TV after learning that a critic of his Vietnam policy was hosting a PBS show) and how the United States has consistently lost alternative and independent news sources over the past three decades. Unabashedly populist in tone and intent, Starr's work is not only a model of American idealism and community organizing, but an engrossing narrative as well. (June) (c) Copyright PWxyz, LLC. All rights reserved


Library Journal Review

Sociology professor and self-styled community activist Starr explains how the originally commercial-free, not-for-profit public broadcasting system turned out to be so much like the commercial-laden, for-profit television networks seen today. In response, he is devoting much of his life to running an organization called Citizens for Independent Public Broadcasting, which demands more highbrow programming, a minimum of middlebrow programming, and an elimination of lowbrow television programs. Air Wars is not an easy book to read because of its schizophrenic organization and style. It is actually several books advertised as one: an omniscient skeptic's turgidly written, third-person history of public television starring institutional entities; a much livelier first-person account of how Starr and colleagues shook up the public broadcasting establishment in Pittsburgh; and a primer for reformers in any city. Recommended for academic libraries and for public libraries in cities where public broadcasting is a hot issue.DSteve Weinberg, Univ. of Missouri, Columbia (c) Copyright 2010. Library Journals LLC, a wholly owned subsidiary of Media Source, Inc. No redistribution permitted.


Excerpts

Excerpts

Introduction Our democracy requires some space in our vast system of communications that is not controlled by the imperatives of power or profit. This would be space where issues can be explored without censorship, where scripts are not designed around product placements and commercial interruptions, where program ideas are not driven by the selling of audiences to advertisers, where minorities can be served without concern for ratings.     The current trend of increasing concentration of media ownership into the hands of fewer and larger corporate giants makes the need for alternative perspectives and sources of information even more crucial. This was the mission envisioned for public broadcasting by the Carnegie Commission: to serve as "a forum for controversy and debate" and "a voice for groups in the community that may otherwise be unheard," so that we could "see America whole, in all its diversity." In doing so, public broadcasting could act as a watchdog on government and corporate abuses, create space for public discussion, and make it possible for citizen groups to form around the issues of the day.     I have been a friend of public broadcasting all my adult life. I love its mission and cherish many of the programs it has brought me over the years. I believe our ability to support an independent, noncommercial forum for public debate and artistic experimentation is a measure of our maturity as a democracy. So it has been with a great deal of sadness and regret that I have watched as this wonderful service has been attacked by government forces hostile to editorial independence and forced over time to become increasingly beholden to corporate sponsorship in order to survive. At times, it has seemed like the Tories were taking back the commons and replacing the speakers' stands with video billboards.     Over the years, I found myself watching public television less and less as the pursuit of great ideas gave way increasingly to the pursuit of big bucks or flashy productions. There were fewer programs that challenged the mind and more shows on business, investing, and collecting. There were fewer performances of original drama or serious music and more imports, reruns, and overproduced pop. There were more and longer commercials. Several recent books published on the subject tell the story: public broadcasting has been characterized as "for sale," a "vanishing vision," even as dead.     Then something happened to change my grumbling into activism. An editor friend extended an invitation to write a feature piece on local media for her paper. Then came an invitation from the group Fairness and Accuracy In Reporting (FAIR) to testify at a scheduled national hearing in Pittsburgh on PBS programming. The financial troubles of my local station, WQED, became front-page news. I began to ask questions, talk to friends, and think seriously about whether the institution that I cared so much about could be taken off the block, brought back to life, and restored to its original vision.     This is my story and that of others who feel as I do that we have a responsibility to save our friend from hostile forces and itself--to put the public and the public interest back into public broadcasting.     I am a scholar/activist in the humanist tradition. I was recruited to Brandeis in 1964 by Morrie Schwartz (of Tuesdays with Morrie ) to do graduate study in sociology. As an NIMH fellow, I was thoroughly trained in qualitative research methods by Everett Hughes, Jack Seeley, and other distinguished Brandeis faculty. My dissertation was based on qualitative methods and I have regularly taught courses on the subject at the University of Pennsylvania (with Renee Fox) and West Virginia University over the past thirty years. Thus it is second nature for me to take copious notes on all my professional interactions as well as to maintain large files of documents and clippings on relevant issues. My interest aroused by my participation in the WQED story, I began to read widely in the relevant literature.     Over time, I interviewed dozens of public broadcast officials, communications attorneys, media activists, and others. As I developed insights into the subject, I started presenting papers to colleagues and publishing opinion editorials and short articles. I did not intend to write a book. A few years into the project, however, it seemed inevitable.     My research could be characterized as "participatory" insofar as it represents scholarly activity in the service of members of the community who received and acted on my findings. I followed what scholars in applied sociology call the "advocacy model," utilizing "conflict methodology," which entails recognizing conflicts of interest between various institutions and the public and being willing to use adversarial strategies to secure information about corporate activities that would otherwise be kept secret.     In the final analysis, however, this is a personal book about my efforts to make public broadcasting more accountable to my community. I hope it will inspire as well as inform. I have spent the past six years with other citizen activists fighting for a more democratic and pluralistic public broadcasting service. With limited material resources, my colleagues and I took on WQED, a $32 million a year public broadcasting complex, and stopped it from cashing in its second station, WQEX, to cover debts incurred from mismanagement and possible embezzlement.     Because of the precedent-setting potential of the case, we played a major role in saving up to seventy other public television stations from being sold off--maybe one in your town. We opened up spaces for labor and public interest groups on our local station's board of directors and community advisory board. We got programming for working people on the station's schedule, where it didn't previously exist. We even produced a program on domestic violence. And we're not done yet.     While much of this book concentrates on our effort to save and improve public service broadcasting in Pittsburgh, I will also tell the stories of activists fighting for accountable public broadcasting elsewhere around the nation. In the process, I will map out the terrain of the U.S. commercial media and public broadcasting systems, and introduce you to weapons that can be used to represent the public interest where it is not being served. Before we're done, you will be alerted to the corporate giants that threaten the public interest in this age of media merger mania. More important, I hope you will be impressed with the thousands of media activists winning small battles for media democracy in cities and towns across America.     Finally, I hope you will support the efforts of public interest organizations gearing up for the major battles over national media policy that loom ahead. This includes an exciting new plan to restructure public broadcasting as an independent public trust, free from undue government and corporate influences. Chapter One Trouble in Three Rivers City: WQED Debt Comes Due In April 1993, the front page of my daily newspaper headlined the troubles of Pittsburgh's local public broadcasting corporation, QED Communications, Inc. (now WQED Pittsburgh). Facing a $7.4 million loss of revenues, CEO Lloyd Kaiser had dismissed fifty-four employees (about 25 percent of his staff) and, after twenty-one years, resigned his position. Don Korb, a member of QED's board, accepted board chair Elsie Hillman's offer to serve as acting CEO for the year.     Korb, a former Westinghouse vice president and treasurer, had served for ten years as chair of the QED board's finance committee. Elsie Hillman is the wife of billionaire Henry A. Hillman, one of the forty richest men in America. She has been a major power in the national Republican Party, former chair of the Pennsylvania Republican Party, and widely acknowledged kingmaker for Pennsylvania senator John Heinz, governors Richard Thornburg and Tom Ridge, and former U.S. president George Bush, a distant relative. She was also the power behind WQED. From Community Station to National Center Pittsburgh's WQED, VHF channel 13, was reserved in 1952 and launched in 1954, subsidized by 60,000 Pittsburghers who contributed two dollars each. It was the first community-owned noncommercial television station in the nation. In 1958, the corporation persuaded the FCC that "there was a compelling need for a second educational channel in Pittsburgh." With the granting of UHF channel 16, WQED became the first public station to operate a second station, WQEX.     In the early days, WQED's Heritage series featured filmed visits with great artists and scientists. Its portrait of Martha Graham was the first in public broadcasting to win a national award. From 1954 to 1961, WQED produced an hour-long, award-winning program called Children's Corner , featuring Josie Carey as host and a young puppeteer named Fred Rogers.     In 1961, Carey left and her show was replaced by Mister Rogers' Neighborhood , starring Fred Rogers and produced by his own Family Communications, Inc. In 1968, Mister Rogers' Neighborhood became an instant success on the Public Broadcasting Service (PBS) nationwide. The program continues to be broadcast from the studios of WQED.     Carey recalls the early days at WQED: "We went door to door collecting two dollars per family, we collected money from the schools for in-school programming, we did local shows--the Kilty Band concerts, shorthand, remedial reading, game shows, `Children's Corner.' We never intended to be the equal of networks; we were a community station."     In contrast, Lloyd Kaiser reported in his farewell interview that Elsie Hillman had hired him in 1970 with a mandate from the board of directors to change the city's image from "a dirty little steel town" into a national media production center. The big turning point had occurred in 1975, when Hillman brokered a deal between Bob Dorsey, of Gulf Oil, and the Mellon Corporation to fund WQED production of a new round of The National Geographic Specials , a series which had been canceled in 1973 after a nine-year run on commercial television. For the next sixteen years this series brought over $50 million in production and promotion money to WQED.     Other programs followed, and at one point WQED ranked fourth among member stations in supplying programming to PBS. These nationally distributed productions brought WQED more than $3 million a year in additional income from other PBS stations. In the salad days, corporate underwriters would "forward fund" such programs. For example, Gulf would give WQED up to $2 million and let it float for a couple of years while the National Geographic programs were in development. The series had high production costs (for example, producers might take multiple shots of "a zebra jumping over a log" until they got one that they thought was perfect), and station officers enjoyed generous expense accounts, including world travel and leases on luxury automobiles.     In the late 1980s, however, it all began to unravel. Corporations generally stopped forward funding shows. In 1988, National Geographic decided it would be cheaper to produce its own shows. Subsidies to WQED dwindled from $3 million a year in 1987 to under half a million in 1989.     As the relationship with National Geographic was coming to an end, WQED got $10.8 million from Digital Equipment Company (DEC) to underwrite The Infinite Voyage , a twelve-part science series. To secure the money, however, WQED and PBS had to permit the show to air with DEC commercials on commercial stations during the same week it played on PBS. After four seasons, the program was dropped in 1991. Similarly, for a time, WQED coproduced a family drama, Wonderworks , with the Disney Channel. However, WQED put up only $5 million of the $14 million budget and had to agree to Disney airing the shows several times on its own channel before they were permitted to play on public television. Another show, Space Age , was canceled after just six episodes. By 1991, WQED had dropped to eighth in PBS national production.     The WQED boat was leaking fast. Money was coming in, but it was going out faster. The Gulf Oil float covered expenses in the short term, but this only prolonged the day of reckoning. As explained by Ceci Sommers, then vice president of public relations for QED Communications, "We could borrow from ourselves without the encumbrance of making interest payments. But in essence that didn't get us out of debt. We used a loan to offset the deficit, but we still had to pay back those loans."     In July 1990, Lloyd Kaiser pledged all of QED's assets as collateral for a $6 million Mellon Bank line of credit to keep the station operating. Failure to pay up or renegotiate would result in Mellon being able to take over the station, including equipment purchased with federal money. Mellon required that QED keep $1.25 million from its capital fund on deposit as collateral, but QED wasn't able to comply.     In a three-part series in October of 1991, the Pittsburgh Post-Gazette reported the corporation's $2.1 million loss over the previous year. Nevertheless, management and board spokespersons dismissed concerns and reassured supporters. Of about 260 employees, only 3 were laid off in 1990, 12 in 1991, and 19 in 1992 (13 percent over three years). There was no public outcry and no evidence that the board increased its scrutiny of management. Moreover, still seeking the big shows, WQED went ahead with productions that weren't fully funded, running up costs not covered by corporate underwriters or by broadcast outlets willing to prepay for the finished product. By June 1993, revenue from national productions had fallen by 60 percent, but national programming still constituted more than 60 percent of the station's budget.     One consequence of this organizational strategy was the decline of locally produced programs addressed to issues of importance to the Pittsburgh area. In October 1991, the Post-Gazette reported that according to a Corporation for Public Broadcasting study, the typical public TV station produced 105 hours per year of local programming. At WQED, however, local programming hours had declined from 93.75 in 1988-89 to 78 in 1989-90 to 60.5 in 1990-91.     When questioned by the press, Lloyd Kaiser had responded that local programming was a "poor investment and should be avoided to place more resources into purchasing national programming." At the time of Kaiser's announced retirement, QED Communications was producing only two half-hour local shows a week, and WQED suffered rising costs, declining membership, and a flood of red ink.     The corporation's financial officer, Ron Bencke, later mused, "We thought national programming would come back and this was temporary. We got used to the old lifestyle." Kaiser claimed that such "gambles" were necessary. He argued that if you cut staff while grants are pending you will be unable to deliver on projects if funding comes through. Elsie Hillman went along with the gamble. As she told the Wall Street Journal in January 1994, "We all had rosy-colored glasses on, thinking things would come along to replace [ National Geographic ]." The Plot Thickens Within days of the April 1993 announcement of major staff cutbacks and Kaiser's resignation, the corporation was awash with more scandal. It was revealed that the top four executives enjoyed retirement pensions valued at well in excess of $100,0000 each a year. In addition, they each had received $189,000 in one-time cash-in payments from an insurance fund purchased for them by the board as deferred compensation. Finally, the press uncovered four different for-profit subsidiaries and established that in 1989-90 the same four executives had each received two paychecks--one from QED Communications, Inc., and one from its for-profit subsidiary, Q Productions in Los Angeles. These second paychecks boosted salaries by an average of 30 percent while the officials involved were publicly claiming to have taken 10 percent pay cuts as a public relations gesture.     When the time for sacrifice came, it was imposed mostly on lower-level employees. Don Korb revealed that two-thirds of the fifty-four employees fired were earning less than $40,000 a year; one-third of them earned less than $20,000 a year. One of those fired was my neighbor, a producer. At the time he was on leave at the University of Chicago, completing an M.A. degree program, and his wife was pregnant with their fourth child.     These cuts were projected to save the station about $1.2 million in the 1993-94 fiscal year, only about 15 percent of the shortfall. Some fourteen vice presidents kept their jobs. Adding insult to injury, WQEX station manager Michael Fields linked the fiscal scandal to future program policy: "We can't afford to keep shows on the air that the business community doesn't want to support."     I had been a "friend" of public broadcasting for many years. I had fond memories of the kind of programs that had impressed me deeply and had not been shown on commercial television since the brief "golden age" of live drama and documentaries, in the 1950s and early 1960s. At the same time, I had been long aware of the drift of public television toward more conservative, bland, and commercial programming.     By 1993, PBS on WQED had become little more than insects mating, British people talking, sauces simmering, beltway pundits barking, and corporations hawking. Now it appeared that this corporate culture had also perverted my station's governance and stolen tax dollars and public contributions. Adding insult to injury, they were using this self-inflicted crisis as justification for even more of the same.     Even the affiliated radio station, WQED-FM, had been captured by conservative elites. Having given up National Public Radio news programming years earlier, WQED-FM was almost entirely devoted to classical music; it broadcast no jazz or folk music, no regularly scheduled news or public affairs shows, and only one locally produced weekly show about happenings in the Pittsburgh cultural scene.     Aimed at subscribers, WQED's Pittsburgh Magazine was a big glossy publication filled with very upscale advertisements for a yuppie readership. The Post-Gazette 's magazine reviewer called it at best attractive but "journalistically timid." It rarely featured investigative journalism or discussion of local problems. Much of it was devoted to celebrity puff pieces, sometimes featuring people WQED would then hit up for money. The QED Accountability Project Our movement in Pittsburgh began with four of us in my living room soon after the Post-Gazette 's revelations. Joining me were Catholic peace activist Molly Rush, social worker and labor writer Fred Gustafson, and Russ Gibbons, former communications director of the United Steelworkers of America and program coordinator for the Philip Murray Institute of Labor Studies of the Community College of Allegheny County. Gibbons had also directed and cohosted a program, Labor's Corner , on WQEX over the period 1989 to 1992.     We were all critical of the drift of public broadcasting away from its founding mission and toward increasing commercialism and pro-corporate conservatism, and we shared a desire to promote more accessible governance and diverse programming at WQED. After three meetings we launched our reform movement on May 19, 1993, calling it the QED Accountability Project. For us the name expressed a value on active citizenship and good government that was nonideological and would make us attractive to a diversity of participants. Within weeks we received formal endorsement from the Alliance for Progressive Action, an umbrella organization for forty-six public interest groups in Pittsburgh. Kooks with Gripes Shortly after CEO Lloyd Kaiser's announced resignation, I called his office and interviewed his secretary, Michelle Mora, about WQED's governance. I was especially interested in the idea of subscriber election of board members, as practiced at KQED in San Francisco. Mora didn't think the board had ever considered this, but she offered to consult the WQED legal division and get back to me. Two days later I got a call from board chair Elsie Hillman and took advantage of the opportunity to interview her for publication.     Hillman said the idea of a subscriber-elected board had "never come up," but allowed that "maybe the public could nominate two to three seats to the board." She noted that the board would soon appoint a bylaws committee to review the station's constitution. In apparent ignorance of FCC guidelines, she claimed that board meetings had to be open to the public but the board was not required to announce the dates of the meetings in advance. She went on to say that she didn't consider it appropriate to allow non-board members, even subscribers, to get on the meeting agenda because "we could have some kooks come in with a personal gripe.... If we gave the podium to them we would be there the rest of the afternoon." Finally, Hillman told me that subscribers with legitimate concerns should come to her and she would exercise "discretion" as to whether there was "some real purpose" in their concerns and refer them to the appropriate person.     At the invitation of managing editor Pat Barnes, I wrote a long news article for In Pittsburgh Newsweekly , headlined "Watchdog Group Demands Reforms at WQED" and announcing formation of the QED Accountability Project. The article quoted colleagues calling for a more "accessible" and "accountable" station and for "a true alternative to commercial broadcasting fare" through bylaws reforms that would start with the board of directors being democratically elected by the station's subscribers. On April 25, before my piece was printed, the Post-Gazette 's TV critic, Robert Bianco, had published a column that criticized WQED's "outrageous" executive salaries and the "unraveling string of half-truths." He likened the station to "an entrenched aristocracy" protected by "a dilettante board" and called on the community to "demand an active role in the search for new leadership" so that "this asset will be preserved for future generations."     When my In Pittsburgh article was published in late May, I called Bianco and advised him that we planned to send a delegation to the next QED board meeting. Bianco wrote a six-paragraph "late news" report headlined "'QED: They're Watching You: Project Demands Accountability." He also granted my request to include our post office box number for those interested. (I always made this request of journalists because the addition of this information transformed a news story into a recruitment poster.)     No sooner had these articles appeared than I began to receive a number of anonymous letters alleging various fiscal improprieties at the station--falsification of books for audit, first-class travel and the skimming of travel accounts, the use of station personnel by executives to do personal home remodeling, the use of station facilities to organize meetings for other associations, the sale of jobs, and the theft or rigging of bids for items donated for auction. At the Post-Gazette , reporter Sally Kalson said they had been getting such letters for a couple of years but could do nothing with them because they were anonymous and representatives of the station would only deny the allegations. She also indicated that as a member of the press she couldn't be an advocate regardless of her sympathies.     Many also wrote us to inquire about joining the QED Accountability Project. We assumed that at least one person did so on behalf of WQED, because as we developed our campaign they always had copies of our communications and always seemed aware of our plans. Ceci Sommers, the corporation's head of public relations, apparently was given a copy of our flier and called me personally to discuss it. She invited Project representatives to consult on the composition of the station's community advisory board (CAB) and the upcoming Corporation for Public Broadcasting (CPB) national town meeting to evaluate PBS programming.     On June 8 Sommers faxed me information about the next board meeting and invited me to meet with her afterward. She attached a three-page memo with four pages of documentation rebutting the charges in our flier about corporate control of governance and programming at PBS and QED Communications. WQED's vice president for broadcasting, John Cosgrove, had prepared the memo for Hillman and Sommers.     Clearly, we had their attention. Two days later I faxed back, countering Cosgrove's claims and urging "public discussion on WQED of issues we have raised." I pointed out that according to the minutes provided to me by Sommers, the 1993 CAB had twenty-three members but only thirteen cared enough to come to the one meeting and none were from any of the forty-six public interest organizations that were members of the Alliance for Progressive Action. I offered to help in rectifying this "problem." I also indicated that between six and twelve members of our group were coming to observe the board meeting. I asked for five minutes at the meeting "to read and distribute a short statement ... that describes who we are and what we seek." I added that if granted this time we would "limit our participation" to the speech.     Station officials knew there would be media coverage and certainly could not risk a disruption that would make them look even more unresponsive to public concerns than they already seemed. They also wanted to convey a tone of rational optimism--hard to do in the midst of a public confrontation. They agreed to my request. Continues..... Copyright © 2000 Jerold M. Starr. All rights reserved.

Table of Contents

Introductionp. vii
1. Trouble in Three Rivers City: [WQED Debt Comes Due]p. 1
2. Corporate Media's Threat to Democracyp. 12
3. The Broken Promise of PBSp. 24
4. The Battle to Reform WQEDp. 56
5. Old Wine in New Bottles: [Reproducing the Station Culture]p. 78
6. What Am I Bid? [Stripping Assets at WQED]p. 121
7. Round Two, the Battle over WQEXp. 162
8. The Killing of WQEX and the Final Showdownp. 186
9. Other Fronts: [Putting the Public into Public TV]p. 235
10. Public Broadcasting in the Public Interest: [Toward a Democratic Alternative]p. 261
Appendix Citizens for Independent Public Broadcastingp. 297
Notesp. 301
Referencesp. 319
Acknowledgmentsp. 326
Indexp. 328

Google Preview